Kansainvälisyys jatkuu Monte Gordossa

 Covid19, turha siitä aina purnata, tämä on nyt tätä elämää, ja sen kanssa on vain pärjättävä, on kuitenkin luonnollista että olisin toivonut että rajoitukset olisi ollut pois, tai vähemmän niitä haittaamassa. On kuitenkin sekin tosi asia, että minun blogini ja työharjoitteluni on kuin pienen pieni simpukan alku Atlannin etuna on valtameressä, olkoon tämä kuitenkin suoritus sinänsä, ja ylpeä olen kun jotenkin olen järjestänyt opiskelutehtäviä tapaamisilla eri kansalaisuuksien urheilijoiden kanssa.

Onneksi tuli laktaatti mittarit mukaan Suomesta, niitä ja niiden käyttöä harjoittelussa olen esitellyt nuorille sekä hiukan varttuneille paikallisille. Paikallisille mittari oli oudompi, ainakin heidän tasoisille, nuorille Sveitsiläisille se oli tutumpi koska käyttävät sitä harjoittelussa. Sveitsiläisille kuitenkin oli se outoa että itse kannatan sitä käytettäväksi usein, itse valmennuksessani käytän mittaria myös niin sanotuilla kontrolliharjoituksissa kertomaan kunnon kehitystä, ei vain pelkästään korkea tehoisissa harjoituksissa. Tuli hyvä mieli siitä kun uskoin saaneeni heillekin lisää uutta tietoa.

Paikallisille "kuntoilijoille", kuntoilija kuvaus on väärä Suomen mittakaavassa, olisivat ihan kansallista kärkeä pitkillä matkoilla, mutta olkoon ne nyt tämän nimisiä kun itse niin esittivät. Tarjouduin heille valmentajaksi yhdeksi päiväksi, päivä teema oli aerobinen harjoittelu. Kerroin miten voimme sen tarkistaa , joten teimme aerobisia harjoitteita, mittasimme veren laktaatteja, minulla oli mukana itselläni kolme ylimääräistä sykemittaria, joita myös heille lainasin. Päivä oli hauska ja kuntoilijat olivat erittäin kiitollisia asiantuntevasta opastuksesta, saimme kaikille aerobiset kynnykset määriteltyä. Nämä kuntoilijat, kuten minäkin olin pettynyt kun kansainvälinen Faron katujuoksu oli peruutettu Covid19 vuoksi, olen itse sen voittanut useasti, viimeisen kerran voitin sen 2020 tammikuussa, tämä tapahtuma on iso kuntoilu tapahtuma, mukana on sadoittain nuoria, aktiiveja, sekä kuntoilijoita, harmi kun tämä perinne katkesi, olisi ollut 53 kerta.

Ilma on ollut upea tähän työharjoitteluun, ensimmäisen 1,5vk aikana oli jopa hieman lämpimämpi kuin normaalisti tammikuussa, mutta nyt viime päivät on ollut normaalia tammikuun ilmaa, 15 astetta ja tuulista. Tämä kansainvälisyys jaksoni on nyt loppu suoralla, ei tämä ollut sitä mihin lähtiessäni pyrin, mutta olen erittäin tyytyväinen nyt saavutettuihin kansainvälisiin kontakteihin, hyvää tässä on se että olen hakemalla hakenut kontaktit, uskon että tästä on ollut suuresti hyötyä tulevaisuudessa, olen tullut rohkeammaksi järjestää ja ohjata ryhmiä. 


     

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit